Cum adaugi Smart Mobile și Smart Token pe un Android pentru Banking Online

am promis cu ceva vreme în urmă câtorva persoane din comunitatea nevăzătorilor că voi publica în curând articole despre online banking și astăzi a venit acea zi.
Astăzi, dacă veți urmări episodul podcast de mai jos, veți vedea pas cu pas cum se poate înregistra un dispozitiv Android cu Raiffeisen Online și cum puteți începe să folosiți aceste servicii.

Pentru a putea beneficia de serviciile online de banking de la această bancă veți avea nevoie de următoarele:

  1. cont bancar cu card de la Raiffeisen
  2. serviciul Raiffaisen Online activ, acesta putându-se activa doar de la o sucursală locală
  3. Un card reader fizic overt de bancă pentru autentificare și autorizare
  4. Un telefon cu Android
  5. Accès la numărul de telefon cu care v-ați înregistrat la bancă, și numele de utilizator de la Raiffeisen Online
  6. O jumătate de oră de răbdare pentru a seta cum se cuvine telefonul, acesta nefiind cel mai ușor și intuitiv lucru , dar accesibil inclusiv pentru nevăzători în cea mai mare parte

Va trebui să mergeți pe telefonul Android în Magazin Play și să descărcați Smart Mobile și Smart Token.
Smart Mobile este aplicația propriu-zisă de la Raiffeisen iar Smart Token este o aplicație ce înlocuiește întro măsură foarte mare token-ul fizic oferit de bancă, ce din păcate, nu este accesibil nevăzătorilor din moment ce acesta nu are feedback audio în timpul folosirii.
Veți vedea pe parcursul demonstrației audio că eu folosesc un token străin cu voce în engleză, care cel puțin înmi permite să mă autentific în aplicație.
Însă, cel de-al doilea lucru ce trebuie făcut cu token-ul este o autorizare, ceea ce dispoyzitivul meu nu putea face din păcate, neffind un token original Raiffaisen.
Notă: nu recomand sau încurajez folosirea altor token-uri decât cele oferite de bancă sau agreate de ei.
De asemenea, nu am nici un interes sau înțelegere cu această bancă înm vederea promovării serviciilor ei între nevăzători, ci fac acest lucru din simplul motiv de a ajuta și alți nevăzători ca și mine, care se întâmplă să fie clienții acestei bănci și doresc să își administreze finanțele online.
Procesul de ănregistrare este după cum urmează, odată descărcate aceste aplicații:

  1. Autentifică-te în aplicația Smart Mobile cu numele de utilizator înregistrat la bancă și cod de autentificare oferit de token. Din păcate, aici va fi nevoie de ajutor de la o altă persoană dacă aveți token-ul original Raiffaisen
  2. Odată autentificat, mergeţi la iconita de profil din stanga sus, şi faceţi dublu tap. Apoi, glisând spre stânga puteţi deschide un meniu cu mai multe opţiuni, între care veţi găsi unul numit Administrare token. Faceţi dublu tap pe el şi urmaţi instrucţiunile. Vi se va cere numărull de telefon cu care v-aţi înregistrat la bancă. Acesta va fi necesar pentru a putea primi un cod de verificare necesar înregistrării celelilalte aplicaţii, adică Smart Token
  3. >li>Deschideţi aplicaţia Smart Token şi finalizaţi procesul de înregistrare a aplicaţiei.

  4. Dacă procesul de înregistrare a lui Smart Token e realizat corect nu veţi mai avea nevoie de tokenul fizic inaccesibil, putându-l înlocui cu cel digital, adică aplicaţia Smart Token.
  5. Reintraţi în aplicaţia Smart
  6. Odată înregistrat dispozitivul, veţi putea adăuga acestuia opţiunile de autentificare şi-sau autorizare prin amprentă sau citire biometrică a feţei în vederea identificării, după caz, în funcţie de dotările telefonului dvs

Ştiu că procesul nu este cel mai intuitiv posibil, iar trecerea de la o aplicaţie la alta intr-un mod destul de des nu va fi ceva uşor pentru toţi nevăzătorii, mai cu seamă că acele coduri de autentificare generate de Smart Token sunt valabile doar 30 de secunde. Însă asta este, şi altfel nu se poate.
Aş fi curios dacă în sediile băncilor ar fi personal dispus şi instruit să ajute publicul cu asemenea lucruri, căci sunt convins că pentru mulţi aceste lucruri par destul de complicate la o primă vedere.
Deşi această acţiune dă ceva bătăi de cap la început, merită întreprinsă, deoarece dă ulterior o mobilitate şi uşurinţă în gestionarea conturililor bancare, incluzând toată gama de servicii bancare disponibilă la această bancă.

Pentru orice întrebări, comentarii sau ajutor în setare vă stau la dispoziţie, însă aş prefera ca întâi întrebarea să fie pusă aici, ca şi alţii cu o întrebare asemănătoare să-şi găsească răspunsul aici.
Audiţie plăcută episodului podcast.

Lasă un răspuns